torsdag 17 november 2016

status

Har haft ett par jobbiga veckor på ett känslomässigt plan, har trillat ner i ett sånt där oroa-sig-och-vara-passiv-hål nu igen liksom. Allt känns osäkert och snart är ännu en termin över och... ja. (Är helt in denial om att det snart är jul, alltså jag orkar inteeeeee.) Men idag har det känts lite bättre så vi får hoppas att det ger mig energi att faktiskt få saker och ting gjorda. Alltså jag har ju fel på hela känslosystemet. Ledsen --> bygger upp skitmycket ångest inför allting, går runt och känner och känner och oroar mig. Glad --> är upptagen med att lalla omkring och dagdrömma. I ingetdera av tillstånden verkar jag vara kapabel till att få nåt viktigt gjort. (Jag har ju varit inne på att "småsur och sammanbiten" är den bästa sinnesstämningen för att få nåt gjort, men har inget bevis för att det funkar heller.) Hur gör man ens? MVH, fullständigt_jävla_värdelös_1984.
Är fortfarande djävulskt kärlekskrank också. Suck.
Förra veckan var sömnen helt fuckad också men den här veckan har jag sovit gott, inte haft så långa insomningssträckor (vilket visserligen kan bero på att jag lagt mig ganska sent och somnat lite av nån sorts känslomässig utmattning) och kunnat somna om på förmiddagen som vanligt. Verkar ha fått in snitsen på att ta min medicin direkt när klockan ringer och sen gå och lägga mig igen, så jag får i mig medicinen i alla fall (man får inte ta de där depottabletterna för sent för då kan det bli svårare att somna på kvällen).
Har kommit på ett par bra metoder för att vakna när man absolut vill komma upp någotsånär tidigt. Det gäller att ställa väckarklockan på den tid man vill gå upp och sen sätta den utom räckhåll på nåt sätt så man får jobba för att kunna få tag i mobilen och stänga av alarmet. Jag testade att lägga mobilen i mitt lilla kök där dörren är borttagen och sätta en massa tejp (ca 10 cm bred tejp som jag har hemma) kors och tvärs över dörröppningen. Såg även till att tejpa mycket längst ner så jag inte skulle kunna krypa under tejpen så lätt, och slängde in saxen på köksgolvet för säkerhets skull så jag inte skulle kunna använda den. Det funkade bra men var ju lite jobb att förbereda. Att slänga in mobilen på hyllan längst upp i garderoben där man inte når är en enklare variant. Att försöka rafsa ner den med en galge går inte, man måste springa och hämta en stol. Hoppas jag inte slår ihjäl mig i mitt yrvakna tillstånd bara. Ja där fick ni ett tips också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar