lördag 23 februari 2019

leopardsjukan

En grej jag glömde att klaga på när jag ondgjorde mig över bristen på vettiga kjolar var alla de här djurmönstrade trycken som tydligen ska vara på allting den här säsongen. Så att exakt alla kjolar ser ut typ så här:
bild snodd från hm:s hemsida, snälla stäm mig inte
Vadlång: check, leopardtryck i brunmurrig färg: check, sladdrigt polyestermaterial: check, plisserad: check. Ja, vissa variationer förekommer -- ibland är det zebra- eller pytonmönstrat i stället till exempel. (Och allt är inte plisserat men plisserade kjolar har helt klart "a moment" i kedjorna just nu.) Det är inte bara på sladdriga polyesterkjolar som leomönstrat syns. Gick i butiker idag och såg i minst två stycken olika lågpriskedjor jeansjacke-aktiga saker fast i grövre twillmaterial med leopardtryck. Industrispionage?
  Ja, djurmönstrat kanske kunde ha varit lite kul på ett The Nanny-/Helt hysteriskt-/Pantertanter-sätt men jag vet inte. Har personligen en aversion mot just leopardtryck som eventuellt började när jag som tonåring visade min mamma ett par nyinköpta leopardmönstrade trosor och hon reagerade med att rynka på näsan och säga att de var tantiga. Men vem vet, snart kanske jag också går runt med ett leopardfläckigt sjok runt benen. Kan ju vara kul att ha som en souvenir från våren 2019 i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar