lördag 23 maj 2015

Årets baddräktsjakt

Så var det snart sommar igen (även om den inte riktigt verkar komma till skott i år) och man väger 15 kg mer än samma tid förra året igen. Förra året la jag av nån anledning ner fruktansvärt mycket tid och resurser på att hitta en ny baddräkt eftersom den gamla hade blivit för liten, men det blev ändå inte så bra. Jag beställde efter långt och moget övervägande en från Ellos (som ju för betydligt större storlekar än kedjorna på större delen av sortimentet). Skickade tillbaka den, då den visade sig ha såna där skumgummikupor som kändes som nån sorts lösbröst på mig (jag är nämligen inte bara tjock, jag är även begåvad med nordöstra Götalands minsta tuttar) och som inte gick att ta ur utan att klippa sönder hela fodret. Det är så många variabler som ska stämma. Beställde en ny, som passade okej-ish om jag bara reglerade axelbanden till maximal längd, men var på gränsen till för liten redan då. Så i år får jag jaga ny baddräkt igen (jobbar visserligen på att gå ner i vikt, men det vet man ju inte hur det går och även om det funkar kommer det att ta tid).
Har dock känt mig någotsånär inspirerad. Jag råkade få syn på ett par käcka draperade badbrallor med hög midja på H&M:s plussortiment. H&M hade fraktfritt och jag beställde dem i en av mina favoritfärger, buteljgrönt. Pepp! Sen letade jag runt en massa på Ellos efter en lämplig överdel men allt hade antingen 1) massa formpressade kupor och byglar och annan skit för personer med behov av s.k. "stöd" för bysten eller 2) halterneck, vilket känns lite onödigt obekvämt.
Nu har jag i stället beställt en tankini från Cellbes som jag tyckte såg trevlig ut. Har aldrig köpt nåt från detta tant-mecka förut, så det ska bli spännande. Hittade ganska mycket fint där, faktiskt. (Tankini hade jag i gymnasiet, har lite blandade känslor inför att den periodens mode håller på att komma tillbaka nu... Men jag visar helst inte magen så det passar ju bra.) Den har visserligen också vadderade kupor, men det kanske ändå kan se okej ut. Eller så kanske man kan ta bort dem på nåt sätt (tänker positivt här). Solglasögonen har jag inte köpt, men jag tyckte de var väldigt fina så jag la in dem i mitt fina kollage också.
Vet inte riktigt varför jag lägger så mycket energi på det här? Jag tänker ju inte så mycket på framtiden överlag (tycker bara det känns jobbigt), men det här med att köpa kläder är ju ett sätt att planera för framtiden. Så tydligen tänker jag att min framtid innehåller just bad. Eller så tar jag bara varje chans att shoppa när jag har ett "legitimt" skäl till det, suck. I alla fall, vi får hoppas att det här funkar med storlekar och skärningar och allting.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar