söndag 7 februari 2016

alla hjärtans dag?

Alltså det känns som att pådraget kring alla hjärtans dag är värre än nånsin i år? Det är fortfarande en vecka kvar och det känns som att jag har sett olika manikyrer med alla hjärtans dag-tema och liknande på Instagram i en månad nu. YouTube är fullt med "första dejten"-sminktutorials (hjälp) och en massa olika kosmetikföretag släpper alla hjärtans dag-produkter. Jo, det är förstås så att jag tillbringar mycket tid på sociala medier med smink- och nagellackstema vilket är ett genomkommersialiserat område och där vill väl olika företag mjölka ur allt som går ur diverse "högtider". Men ändå. Det är bara en påhittad trams-grej, liksom? Och gudarna ska veta att hela det heteromonogama projektet får tillräckligt med uppmärksamhet som det är. Har vi inget bättre för oss? Haha.
Om nån undrar ifall jag är avundsjuk och bitter -- på folk som har ett s.k. kärleksliv, alltså -- så är väl svaret ja. Men det är nog faktiskt mer tramsigheten och infantiliteten i det hela jag stör mig på. (Den enda amerikanska trams-högtid jag ställer mig bakom är St. Patrick's Day, eftersom det är min födelsedag.) Själv ska jag tillbringa alla hjärtans dag med mamma som kommer på besök, så det ser jag verkligen fram emot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar