tisdag 14 oktober 2014

lägesrapport: sömnproblem, internetabstinens och fas 2 (varning extra ointressant)

Kom hem igår efter en action-späckad helg med släkten i Göteborg och upptäckte att mitt internet inte funkade. Detta och lite andra faktorer ledde till att jag blev så jävla sur och nedstämd framåt kvällen att jag bl.a. slängde en kulspetspenna i väggen när jag upptäckte att pennan inte funkade. Allt detta trots att jag varit och hämtat ett roligt paket med en ny fin mobiltelefon och ett par fina hörlurar som jag fått helt gratis med mitt nya abonnemang (den typen av materialistiska nöjen brukar ju pigga upp mig annars). Jag tror att internet verkligen är meningen med livet för mig, vilket är hemskt sorgligt för jag gör inget särskilt där. Bara läser skönhetsbloggar typ. Vilket ju kan vara kul men inte meningen med livet-kul direkt.
Min sömn funkar som vanligt inte för fem öre. Nu har jag behövt gå upp ganska tidigt flera dagar i rad och inte lyckats få tillräckligt många timmars sömn någon av dagarna trots att jag varit trött (även om det är positivt att jag lyckades sova över huvud taget alla nätterna) och idag på eftermiddagen var jag helt slak och nästan apatisk på ett lite skrämmande sätt. Tänkte att jag verkligen måste prioritera att sova så jag slängde i mig alla mina kvällsmediciner vid åtta och la mig i sängen. Sen hade jag nån konstig värk genom högersidan av huvudet, både bakom ögat och liksom i halsen och nacken så jag fick ligga och försöka mindfulnessa och massera bort den så gott jag kunde. Det kändes lite bättre efter ett tag men somna lyckades jag inte. Så efter några timmar bestämde jag mig för att ta en paus från sömnförsöken och satte mig med en kopp te framför datorn (ja, jag vet att både te och dator är no-nos när man ska försöka somna). Och plötsligt funkade internet! Nu passar det minsann.
Är nu inskriven i en arbetsmarknadsåtgärd, a.k.a. Fas 2. Det känns kanske inte som nåt halleluja moment direkt än så länge, men jag får ge det lite tid. Orkar inte skriva mer om 'et.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar