lördag 28 februari 2015

100 frågor, del 10

OK sista då.

91. Saknar du något? 
Känns som en lite rude fråga, på nåt sätt. Ja, en massa grejer -- tro det eller ej men "arbetslös utan mål eller riktning i livet" är inte min ideala livsstil. Och det hade ärligt talat varit trevligt att... få lite mer bekräftelse från omvärlden ibland i stället för att bara leva i en liten eremitbubbla. Synd bara att jag inte tål bekräftelse när jag väl får den, jag bara seglar iväg som en heliumfylld ballong av minsta lilla komplimang eller framgång.
 
92. Är det viktigt att fira födelsedagar? 
Jo, jag brukar väl "fira" dem (med att äta godis och köpa mer färgglatt skräp, vilket jag gör ganska ofta ändå, men i alla fall).

93. Vad gör dig ledsen?
Jag vet inte, har nog ingen vidare koll på vad som styr mina sinnesstämningar, känns mest som slumpmässiga hormonflöden hit och dit för det mesta.

94. Vad gör dig glad? 
Samma sak där antar jag. Det beror på vad man menar med glad, också. Jag var på ganska bra humör idag när jag cyklade genom Skäggetorp och det var en kylig men fin vårvintereftermiddag med pastellfärgad himmel, och jag såg och hörde årets första koltrast (i exakt samma träd som förra året, tror jag), och allt kändes sådär hoppfullt och melankoliskt samtidigt, och så vidare. Men när jag är uppåt på riktigt så är jag alltid på det där jobbigt hetsiga humöret (heliumballongen jag pratade om ovan). Kan nog inte vara vanligt avslappnat glad.

95. Har du varit gift eller förlovad?
Nej

96. Vad ska du göra i helgen? 
Ev. duscha, fixa ett par hemliga viktiga grejer hoppas jag, gå in till stan kanske, laga nån middag, träna i bästa fall.

97. Vad är det knasigaste du gjort?
Hmm... sökt in till ett talangprogram på teve, kanske duger som knasigt? Det var några år innan Idol fanns, det första talangjakts-dokusåpan i Sverige tror jag, Popstars. Fast jag ansåg nog verkligen att jag var en lämplig kandidat så det var nog inte en knasig grej för mig då? Minns inte riktigt.

98. Vad har du för laster? 
Hela mitt liv känns som en dålig vana ibland.

99. Vem är din förebild? 
Har ingen särskild, är som sagt ganska impad av de flesta som gör saker över huvud taget. Siktar på att bli en sån själv.

100. Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor?
Ta mina mediciner och försöka gå och lägga mig, klockan är kvart över tre på natten och jag är helt övertrött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar