tisdag 14 mars 2017

Hej Linköping

Igår satt jag på Swebus 830 från Göteborg till Linköping som hundratals gånger förut och störde mig på samma saker som alltid. Chaufförens taffliga snack i högtalarna, att sitta och vara nervös över att eventuellt behöva sitta bredvid en total främling i timmar vid varje hållplats, att det alltid ska gå på 40 000 människor i Jönköping. Ja det är inte så farligt, jag vet (för det mesta brukar jag inte behöva sitta bredvid nån och blir det så är det ändå ingen fara liksom). Bara små irritationsmoment. Men sen kom jag på! Att det kanske var sista gången igår. För jag flyttar härifrån om en månad.
På fredag fyller jag år, skitmånga. Har bott här i uppåt femton år nu. Det här var min ljusnande framtid som kom och gick *bittert skratt*. Det känns väl som att det var meningen att det skulle bli nåt mer men. Vad ska man dyka ner i den gamla känslosörjan för. Känslor kan man i stort sett ha eller mista. Framför allt känns det nog skönt, egentligen.
Idag har jag varit på sjukhuset och gjort en massa tester efter doshöjningen. EKG, blodprov, urinprov, blodtryck. Gillar det för det är den enda gången nån nånsin tar på mig, suck. Sköterskan var snäll. Det var torrt blåsigt väder ute, yrande damm som åkte in i ögonen. Våren kommer i lagom takt. Jag köpte nåt onödigt nagellack på H&M.
Ska bo hos mormor är det tänkt. Också en bostadssituation man kan ha i sina mid-thirties. Men det blir okej. Jobbsökning och sånt har jag inte tagit tag i än, sitter och knackar på uppsatsen fortfarande. Men hoppas bli kvar med det värsta den här veckan. Det är ju bra att jag har en hållpunkt nu i alla fall, i och med flytten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar