söndag 4 juni 2017

en tanke + status

Kom på häromdagen att prokrastinering och dylika undvikande beteenden är psykets svar på allergi? Alltså: känslorna, som liksom immunförsvaret är ett viktigt system som är till för att skydda en, överreagerar på ett cocoloco sätt på nåt yttre stimulus och så blir allt helt fuckat i stället. Ja en halvbra jämförelse kanske hehe.
Har en sån där frustrerad missnöjd dag. Jag kan inte gå ut på min promenad eftersom det regnar, så nu är jag sådär typiskt mosig i huvudet och har ont i nacken. Jag var bjuden hem till föräldrarna för att äta middag och se en film som mamma ville se, men har kommit på att jag inte har tid p.g.a. skolarbete och annat :/ Tråkigt att behöva tacka nej när man egentligen vill. Plus har ätit och sovit dåligt hela veckan. Ja, jag får väl ta promenaden i kväll i stället. Och det är ju bra med regn. För växterna och allt. Hejdå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar