torsdag 1 juni 2017

tisdagens bravader

I förrgår var det dags för framläggningen alltså. Jag hade så klart varit uppe nästan hela natten, bara halvsovit ett par timmar runt gryningen, och kände mig inte så jätteförberedd. Hatar att prata inför folk och vet med mig att jag egentligen måste skriva och lära in ett manus eftersom jag inte kan sätta ihop ordentliga meningar eller tänka över huvud taget i läget när jag står och pratar, men jag gör typ aldrig det ändå p.g.a. är värdelös. Ändå kul grej att utsätta sig själv och sina medmänniskor för :) Ja, det var ju inte så många jag behövde prata inför. Det dök upp en liten auskultant (som dessutom ställde en intressant fråga som jag inte kunde svara på). I övrigt bara examinatorn, handledaren och opponenten.
Men det blev godkänt i alla fall. Sen promenerade jag genom ett regnigt Linköping och tillbaka till centralstationen i ett mestadels apatiskt känslotillstånd. Pappa mötte mig på Nisseterminalen och jag blev bjuden på bubbel och lite lyxig mat i föräldrahemmet. Sen blev jag alldeles, jag menar alldeles för full. Det hjälpte väl inte att jag var dödstrött, inte hade ätit så mycket under dagen och hade tagit dubbel dos Concerta, antar jag. Kvällen slutade lite oklart med att jag kräktes över hela badrummet (mamma och pappa hade gått och lagt sig då som tur var). Jag torkade i alla fall upp efter mig på nåt sätt och slängde mina kläder, badrumsmattan och nån handduk (som jag förmodligen använt för att torka upp) i tvättmaskinen. Sen måste jag ha gått och lagt mig. Vaknade halv åtta nästa morgon och insåg att jag bara hade trosor på mig -- undrar om jag gick upp för trappan sån, nästan naken? Alltså, nivån på det här, I can't even. Brukar ju inte dricka så ofta (fast det har blivit oftare sen jag flyttat "hem") och ja, jag kanske inte borde det heller?
Kan i alla fall starkt rekommendera att man sköljer av nerspydda grejer innan man tvättar dem. Speciellt om upphovspersonen till spyan ätit sparris innan. Körde allt två varv i maskinen nästa dag och det luktade fortfarande kräks och var små fibrer överallt från den där sparrisen. Var väldigt trött igår, mormor ville också bjuda på champagne men jag tackade nej. Men bra att jag kom upp tidigt i alla fall. Idag börjar jag känna mig som en människa igen. Nu de närmaste dagarna ska jag jobba på de sista ändringarna i rapporten, reflektionsdokumentet och lite på en gammal restlabb. Om jag har riktig tur kanske allt blir klart innan sommaren men den där gamla labben kommer nog att komma i vägen för det tyvärr. Men exjobbskursen borde i alla fall bli klar. Tänka sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar