måndag 18 september 2017

om det varit annorlunda

Läste nyss om nån som tagit sig igenom en tung utbildning och den skrev att den hade varit konstant dödstrött hela tiden. Ja så kanske det varit för mig med om jag hade tagit utbildningen på större allvar, lyckats tvinga mig själv till att lägga ner tillräckligt mycket arbete för att bli klar med allt på utsatt tid. Kanske hade jag kört ner mig själv i botten, bränt ut mig. Jag vet inte riktigt var mina gränser går, hur aktiv jag klarar av att vara. Nu körde jag ju ner mig själv i botten på ett annat sätt genom att släppa taget om alltihopa, skaffa ett rejält kasst självförtroende och ligga förlamad i diket i flera år så det var ju inte så bra. Men ändå. Man vet inte.
Har tänkt samma sak om det där med relationer, att om jag hade haft pojkvän nån gång så kanske jag bara mått pissdåligt och blivit skadad på olika sätt. Man hör så mycket om destruktiva relationer och tjejer som gör våld på sig själva bara för att vara killar till lags. Och jag visste så lite om mig själv då. Så i slutändan kanske det var lika bra att det aldrig blev nåt.
Äh, jag vet inte :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar