söndag 10 september 2017

Överskattad måltid:

Lunch! Vill inte äta en stor tung lagad måltid mitt på dagen, jag blir så mätt och trött. Speciellt om det kombineras med att vara social och att vara utomhus. Då vill jag bara sova i tre timmar efteråt. Alltså jag har inget emot att bli bjuden på god mat så klart, men i så fall får man acceptera att hela dagen går åt till att äta lunch eftersom man blir helt inkapaciterad av det. Tiden efter en tung måltid går liksom inte att använda till nåt annat än att sitta stilla, kanske hålla på med nån väldigt lugn aktivitet typ glo på teve. Nej, om man vill få nåt gjort samma dag räcker det med en kopp kaffe och en smörgås. Den större måltiden tar jag hellre på kvällen och sen är dagen liksom slut, resten av tiden går bara att använda till att "varva ner". (Däremot har jag inget emot frukost, är inte en sån som "inte kan äta på morgonen".)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar