tisdag 2 september 2014

Försöker lära mig att sminka mig

Jag har startat en liten studiecirkel med mig själv i konsten att sminka sig. Trots att jag fyllt tretti kan jag typ ingenting om smink – jag har väl använt läppglans och mascara ibland, och kanske nån ljus skimrig ögonskugga på hela ögonlocket. Av nån anledning läser jag ändå skönhetsbloggar och tittar på tutorials på Youtube, mest som avkoppling och underhållning antar jag. Men nu har jag handlat lite billigt smink och hoppas på att komma igång lite. Idag försökte jag återskapa looken från den här tutorialen som ska ge intrycket av större ögon.


På bilderna ser det väl halv-okej ut men jag tyckte inte det såg så värst bra ut i verkligheten, med allt det ljusa runt ögonen kände jag mig lite som en clown. Men man kanske vänjer sig. Jag hade ingen nougatfärgad, skimrig kajalpenna som den Sam använder i videon utan försökte använda en ögonskugga i stället, men jag tror egentligen att man skulle använt en penna. Hon säger ju att det är viktigt att pennan är vässad så det är nog meningen att linjen ska vara ganska väldefinierad, och den ska även vara tjockare i mitten vilket jag inte lyckades få fram. Kanske att jag försöker få tag på en liknande penna snart.
Apropå kajal så har jag använt en vit kajalpenna från H&M (29 spänn) innanför nedre franskanten här. Jag köpte pennan igår, det fanns bara en kvar så jag knep den (in your face, tonåringar) även om Sam i videon säger att man ska ha en hudfärgad. Stod och höll i en ljusrosa inne på Yves Rocher men det blev den här i stället. Jag lyckades nog inte applicera den så bra och kanske grät bort lite av den innan fotona togs, det ser ut som att det mesta av den ligger på och utanför fransrötterna här. Jag lyckades peta mig själv i båda ögonen med mascaran den här gången och har varit lite förkyld idag. Hursomhelst, jag får fortsätta öva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar