söndag 7 september 2014

Nån sorts meningslöst dagboksinlägg

Bra grejer: Idag vaknade jag runt klockan fyra på morgonen vilket var den rimligaste tiden jag vaknat på på länge. Hoppas det håller i sig. Vid åttatiden tänkte jag "PROMENAD, jag har inte tagit en riktig promenad på år och dag". La en timme på att leta kläder (har missat två tvättider i rad och nu måste jag vara lite kreativ med att sätta ihop utstyrslar av det som finns kvar i garderoben) och sätta på mig dem (pust vad jobbigt det är att krångla på sig strumpbyxorna, sen hann jag bli kissnödig innan jag kom iväg så jag måste ta om halva processen). Sen gick jag ut i solen, in till stan och sen bort längs med Tinnerbäcken. Blev ingen jättelång runda men jag är nöjd i alla fall. Köpte lösgodis men åt bara hälften, skönt att man börjat lära sig att inte äta när man inte är sugen. Och min handläggare på Arbetsförmedlingen kunde inte få in mig på den där arbetsmarknadsåtgärden som vi hade tänkt oss men hon hade nån ny idé i alla fall. Och nästa vecka kanske mamma kommer och hälsar på! Hurra.
Dåliga grejer: Har inte jättemycket pengar kvar att leva på den här månaden. Köpte ett trepack trosor på Cubus för 99:- i onödan (har ju ont om rena kläder, men några par halvrisiga trosor har jag väl kvar), och det är inte ens de bästa trosorna, de är lite för smala i sidorna. Men de var söta i alla fall. Har lagt onödigt mycket pengar på mat den här helgen också. I morgon på eftermiddagen ska jag iväg på min kommunikationsgrupp och just då ska tydligen syndafloden att braka loss och jag hatar att vara ute och gå i regnet. Det är så störigt att behöva gå runt i min otympliga regncape och mina regnstövlar som är så smala i lästen att lilltårna domnar av. Men det är väl inget att klaga på kanske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar