fredag 29 augusti 2014

Moderaternas valaffischer

Mycket jag inte fattar med de här affischerna (bild snodd från Transfrans):
Varför valde de just den här bilden? Vad gör Fredrik med händerna egentligen, och varför ler han så där busigt? "Ey barn kolla in mitt nya trolleritrick", typ.
Sen tycker jag sloganen "Rösta för ett Sverige där Alla behövs" (sic) är rätt obehaglig. Vaddå behövs? Vem avgör huruvida en person "behövs" eller inte? Ja, jag fattar så klart att det de egentligen menar med "behövs" är "befinner sig i förvärvsarbete", eftersom de driver den nytänkande och spännande frågan att alla ska heltidsarbeta till varje pris (oklart hur det ska gå till). Men man kan väl faktiskt ha ett existensberättigande även om man råkar vara arbetslös eller sjukpensionär?
Ja, nu är jag klar med att kommentera valrörelsen tror jag. Varsågod för att jag finns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar