fredag 12 december 2014

okynnesshopping

Jaha idag gick jag till låtsasjobbet som vanligt och var sömnberövad och jävlig. Sen "gick jag i butiker" i Tornby (för er som inte är bekanta med Linköping så kan Tornby beskrivas som en asfalterad, fågelinvaderad öken med en massa butikslador typ Ikea, Rusta, Biltema, ICA Maxi, ett stort shoppingcentrum och en massa andra, och jag bor i närheten). Ibland när jag är sömnberövad brukar jag göra så för att hålla mig vaken istället för att gå hem och somna på nån olämplig tid. Nu sitter jag här och dricker te och har även ätit lite vetebröd, har haft lite magproblem och misstänker att det beror på för mycket fiber så jag tar en liten paus från min nya low carb-diet.
Skörd: Nagellacket "Comet in the Sky" från OPI:s julkollektion. (Tja, lämlar är väl till för att dödas antar jag...? Jag har inte sett det i butik förut utom i ett set med två andra lack, men Kicks hade det fristående och har dessutom klubbpris på OPI. Och det är jävligt fint och ganska unikt. Men lite märkligt ändå att jag som nästan bara köper "budget"-lack annars fått sån smak på OPI-lack, förra veckan hände samma sak med "Do You Have this Color in Stock-holm" och min OPI-samling består nu av hela fem stycken.) Lite billig hudvård (hade slut på ansiktstvätt och min ansiktskräm börjar också ta slut, så...) och en svart Wet 'n' Wild-kajal från ICA Maxi (älskar ICA Maxis skönhetsavdelning. Har redan tre av Wet 'n' Wild-kajalerna och man måste ju ha en svart, amirite?). Sen gick jag in på Rusta också för att kolla om de hade kvar en fånig grej som jag velat köpa, de hade inte kvar den grejen men jag kom ut med tre andra random grejer i stället. En ny vattenkokare för en femtilapp, en ögonskugga för 25 kr och ett sånt där "Caviar Manicure"-set (ville egentligen mest testa Ciatés svarta lack eftersom mina svarta lack har geggat ihop totalt). Häpp.
Tänkte skriva nåt självömkande om hur värdelöst mitt shoppingbeteende är och hur jag bara är några steg bort från att hamna på Lyxfällan men... skitsamma. Om jag får några pengar över innan jag åker till mina föräldrar över julen så ska jag köpa lite julklappar, har redan köpt ett par småsaker. Kul att köpa saker till andra också ju. hej svej

Edit: Eh jaha nu "klickade jag just hem" två OPI till från Kicks hemsida? Hjälp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar