måndag 29 december 2014

100 frågor del 2

11. Vilken ögonfärg har du? 
Lite grönaktiga antar jag
 
12. När vaknade du i dag? 
12:30 :(
 
13. Vilken är din favoritjulsång?
Är mer inne på den långsamma gammeldagsa grejen, får väl säga Gläns över sjö och strand (båda melodierna fast mer den durstämda varianten). Eller Bereden väg för herran (båda varianterna där med men jag gillar den med alla triolerna mest och den "psalmiga" varianten lite mindre, orkar inte förklara bättre ursäkta). Även: Schuberts Ave Maria fast jag vet inte hur mycket av en julsång den är egentligen?
 
14. Vilken är din favoritplats?
Ehh... jag vet inte, hemma antar jag? Är inte så mycket för att "resa" överlag.
 
15. Vilken plats föredrar du minst? 
kommer inte på nåt
 
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? 
Usch jag försöker mest låta bli att tänka på det. Man kan ju hoppas att jag kan försörja mig själv då, i alla fall.
 
17. Vad skrämde dig om natten som barn? 
Vet inte? Jag minns att jag hade mardrömmar ett par gånger men inte särskilt ofta. Ett tag när jag var fem-sexårsåldern sov jag i ett rum med en matta med ränder på, och då brukade jag ligga och skrämma upp mig själv med att ränderna var "ormar". Det låter ju väldigt fånigt, jag kommer inte ihåg hur mycket engagemang jag egentligen la i det.
 
18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? 
Jag vet inte, jag såg sista avsnittet av Historieätarna för några timmar sen, det kanske var när de åt nåt knasigt
 
19. Hur stor är din säng? 
Vanlig sängstorlek, 120 antar jag?
 
20. Har du stationär eller bärbar dator? 
Bärbar, häpp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar