fredag 19 december 2014

så trött

Så ehhh... blanketten från FK kom inte idag heller. (Varför?! Hur lång tid kan det ta att skicka ett brev med ett papper i asså jag fattar inte). SÅ... nu behöver jag förmedla till dem att jag helst vill att de skickar den igen fast till mina föräldrar eftersom jag ska iväg och hälsa på dem i två veckor (frågan är om jag ens hinner skicka in den i tid i alla fall, speciellt om det ska ta dem så himla lång tid att skicka den och med alla helgdagar framöver och allt). Har förklarat flera gånger för taligenkänningsprogramvaran i deras kundtjänst att det gäller en sjukanmälan men nej, jag vill inte beställa blankett i deras självbetjäning. "Okej", säger den då i besviken ton. *kränkt konstpaus* "Tack. Du kommer att få prata med en handläggare." Men sen säger den bara att det är hög belastning på kundcentret och att jag får försöka senare och så bryts samtalet. Repeat. Suck. Och kan jag inte få pengar från FK så kan jag ju inte få pengar från soc heller eftersom de inte kan fatta beslut om hur mycket pengar jag är berättigad till när jag inte vet hur mycket pengar jag kommer att få från FK. Hurra. (Allting hade varit hundra gånger lättare om jag bara skitit i att berätta för dem om den där sketna sjukdagen, lesson learned. Hade inte ens behövt ringa dem och sjukanmäla mig på arbetsmarknadsåtgärden, de hade förmodligen inte saknat mig.)
Tja, det är väl bara att ta ett djupt andetag, välja glädjen o.s.v..
Åker i morgon, har lagt mina sista slantar på "julklappar" haha. Normalt att ha 200 kr kvar och lägga 100 kr på "lyxigt lakritsgodis" till pappa (han kommer säkert inte ens bli så jätteglad för det men han är hopplös att köpa presenter till och lakrits vet jag åtminstone att han gillar). Och en öl får han också (nåt lokalt prettoöl från Linköping så det kändes passande, mamma får också en). Överlag blir det bara en massa krimskrams till allihopa men jag har inget emot att få såna presenter själv så får hoppas att de blir glada.
Nu ska jag rådda med lite fler saker inför resan (har planerat lite mer aktivt den här gången då jag vet med mig hur mycket jag hatar att packa och förbereda mig inför resor så det känns inte riktigt lika panikartat som vanligt) och sen förhoppningsvis komma i säng snart. tjipp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar