torsdag 18 december 2014

styleby

Jag följer Columbines modeblogg litegrann, och idag hade hon lagt upp senaste omslaget till tidningen hon är medarbetare på, Styleby.


Inte för att vara hånfull men det här är verkligen det ultimata exemplet på att jag ej förstår mig på "mode". Tydligen är alltså "tredje dagen av vinterkräksjuka" en chic look nu? Grå hy, risigt hår, trött blick. Gammal noppig fleecejacka som hänger slött på axeln och signalerar att man inte orkar bry sig om nånting längre. Överlag är färgmättnaden i bilden så låg att det är svårt att avgöra om den är svartvit eller i färg och bilden är så kylig i tonerna att jag känner mig lite frusen. Om det är meningen att jag ska bli köpsugen av detta omslag så funkar det inte.
Förra omslaget då?
Tja, modellen ser aningens piggare ut i alla fall. Bakgrunden tillför lite färg och ger ett betydligt varmare intryck. Är dock inget jättefan av outfiten. Känner mig ibland som den enda som inte fattar vad det är som är så fantastiskt med såna där läderjackor i s.k. "bikerstil". Ända sen modebloggarnas gryning runt 2005–2006 så har det varit ett "måsteplagg" för alla och det är ju "så klassiskt", men jag tycker bara de ser kalla, stela, små och otrevliga ut. Jag antar att jag mest gillar stora ytterkläder som man kan gömma sig i. (Jeansjackor däremot, dem gillar jag. Men har inte ägt en sen jag var liten.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar