måndag 19 januari 2015

blanda bark i brödet och sjung hej och hå

Jaha... så är man inne på andra halvan av januari och inte har det blivit nån uppryckning på nånting. Sover på fel tider, äter dåligt, orkar inte städa, har knappt några pengar kvar att leva på (Försäkringskassan har tydligen nån festlig regel som gör att när de inte godkänner EN frånvarodag så drar de ifrån en massa andra dagar från aktivitetsstödet också, så jag fick bara hälften så mycket pengar den här månaden -- kul efter all denna väntan!). Och med ett annat... projekt som jag inte vill prata så mycket om, men som känns väldigt viktigt... går det inte heller så bra. Får inget gjort helt enkelt.
I fredags blev det översvämning i källaren så jag kunde inte duscha, och eftersom jag inte hade duschat på flera dagar så struntade jag i att gå till arbetsmarknadsåtgärden som jag skulle. Skulle väl ringt in, men somnade om och vaknade inte förrän på eftermiddagen. Får se om nån säger nåt om det idag (misstänker att ingen saknade mig). Och jag måste ta ut alla grejer ur förrådetzzzzzzz. Det står bara en massa skräp därnere så jag är inte så orolig över att nåt kan ha skadats, bara att det kommer bli drygt att bära upp skiten och slänga den i en container.
Och vädret är piss men det är ju ingen nyhet direkt. Känns lite som om man lika gärna kunde befinna sig på Mars när man hasar fram genom mörkret. Ja, vintern är väl okej. Den bara finns där för att man ska ha nåt att ta sig igenom. Man ska streta och gneta och äta tråkig mat med tomatkross och bönor (jag gillar fan inte bönor alls, har jag kommit till insikt om) och sen blir det vår till slut, det finns en tjusning i det nånstans ändå. Men jag lyckas inte med gnetandet heller, jag äter chips i stället.
Ja ja, ny vecka nu i alla fall...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar