måndag 13 juni 2016

Hemåt

Nu sitter jag här i "mitt" rum i föräldrahemmet och ska snart gå och lägga mig inför avresan i morgon bitti. Ska inte skriva så mycket, är rätt sugen på att sova. Har sovit vettigt den här veckan, hurra! Får se om det går att hålla det. Antar att det blir lättare ju längre man lyckas ha de vettiga tiderna, att det blir en vana som sätter sig. Men det kan ju ha att göra med de störda mängderna alkohol jag druckit också. Har druckit mig berusad varje kväll i en veckas tid. Vädret har varit fint och jag har inte känt mig motiverad till så mycket mer än att bara sitta på altanen och bälga i mig mängder av kaffe med varm mjölk på dagarna och vin på kvällarna. Har säkert gått upp hälften av de dryga tio kilo jag mödosamt gått ner med allt mitt kvarg-ätande med mera under våren. Det är väl ingen mening att gråta över det, men det ska bli skönt att ta det lite lugnare i några dagar på både det ena och det andra sättet. Ska väl tillbaka till midsommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar