fredag 3 juni 2016

3 juni. Still here, still doing this

Jaha, idag hade jag mestadels tänkt tvätta kläder inför resan till Göteborg i morgon, men det visade sig att jag hade bokat tid dagen innan i stället. Jahapp. Ja ja, jag får väl ta med mig en påse tvätt hem till mamma och pappa då. Synd ändå, hade sett fram emot att färga mina vita t-shirtar (mörkgråa, har kommit fram till att helvita t-shirtar är totalt onödiga i min garderob). Jag måste ändå städa och packa, så borde väl inte sitta här. Ska diska snart. Det är varmt som i helvetet ute.
Med exjobbet går det väl sådär som vanligt. Det enda jag hunnit göra i veckan är att stirra på lite Matlab-kod som min handledare skickat mig och försökt förstå ungefär vad den gör och bygga om den till nånting jag kan använda. En liten bit har jag väl kommit, men inte så värst långt. Nu ska jag till Göteborg en vecka och det är hopplöst att få nåt gjort hemma hos mina föräldrar (de har bisarrt öppen planlösning i huset så man kan inte vara ifred nånstans och "mitt" rum har inget skrivbord och är belamrat med skräp) men ska försöka sitta ett par timmar per dag ändå.
Var på vårdcentralen igår. Det var mitt nyårslöfte i år att söka vård för ett problem jag haft väldigt länge men inte vågat i rädsla för att det ska låta för vagt och hypokondriskt. Men nu har jag sökt i alla fall och läkaren tog mig på allvar och det kommer att bli uppföljt. Hurra för det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar