söndag 29 maj 2016

Onödig shopping på sistone

Olika tramsgrejer jag köpt för pengar jag inte har de senaste dagarna:
- En petrolfärgad t-shirt från Gina Tricot, med ett stort silvertryck framtill i form av ordet "Magnifique". I know. Jag hatar egentligen fjantiga texttryck. Men så tänkte jag "vad fan, jag köper eländet då". Fick i alla fall 25% rabatt för att jag gick med på att bli medlem. Men funderar seriöst på att lämna tillbaka den.
- Ett set med några rör guldfärgade glitter på Panduro. Det var en "belöning" som jag lovat mig själv tidigare för en grej. Men ändå liksom. Glitter? Jo, tanken är väl att jag ska använda det till naglarna, men det gör jag ju aldrig. Var egentligen mest därinne för att köpa sånt där superspeciellt svindyrt salt för textilfärgning, eftersom jag har två färgpaket kvar sen jag var inne senast och de hade 3 för 2-erbjudande (som de fortfarande har, Gud hjälpe mig). Alltså, Panduro är livsfarligt för mig.
- Köpte ingenting på H&M, trots att de hade 3 för 2 på sina nagellack. Jag var på vippen, men bestämde att det var för överväldigande att välja ut tre stycken just då. Vill ju ha alla. Köpte dock ett par grejer i deras webbutik senare eftersom jag hade fri frakt och 10% rabatt. Inga jättespännande grejer, bara en väldigt billig bikinitopp och ett par basic svarta solglasögon.
- ÖoB hade fått in ett nytt IsaDora-ställ där en massa av deras gamla specialkollektioner stod uppradade och såldes till olika grader av prisnedsättning. Köpte på mig ett grönt magnetlack för femti spänn, plus de sakerna jag kommit dit för att köpa (schampo, balsam och ansiktskräm). Har aldrig haft några magnetlack förut men har alltid velat testa. Vill köpa fler...
- Sommarkläder till mina Barbiedockor. Jepp. Jag köpte ett par dockor för några år sen, har aldrig slutat älska Barbiedockor sen jag var liten och skulle förmodligen ha en full blown Barbie-hobby om det vore mer socialt accepterat. Kan inte sluta tänka på dem, har till och med börjat titta på Barbie-videor på YouTube. Känner att det bara ligger under ytan och väntar på att explodera hela tiden. Alltså, vad är det för fel på mig. Nu har de i alla fall varsitt par shorts och somriga toppar. Gjorde en fin frisyr på den ena också.
Ja, vad ska man säga. Shopping borde vara roligt (varför annars håller man på?) men det blir ofta mest en källa till ångest.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar