måndag 2 maj 2016

te-dax

Jag dricker helt sjuka mängder te och borde verkligen dra ner på det med tanke på att jag även har väldigt stora problem med mina sömnvanor. Men det är liksom nån sorts trygghet eller stabil punkt i vardagen som hänger med sen min Viktväktar-tid i tonåren, även om jag inte har bantat på länge. Det innehåller ju inte nån energi, bortsett från mjölken jag tar i. Jag har varit på jakt efter te med lägre, gärna obefintlig, koffeinhalt i några år, men tyckt att allt varit äckligt. Grönt te: smakar blött hö. Rooibos: smakar kräks (förlåt). Kamomillte vet jag inte vad det smakar, men det har nån sorts bismak som är rätt så obehaglig för mig.
Så jag är väldigt nöjd med att ha hittat det gröna teet med citronmacaron-smak från Lipton (obs, garanterat osponsrad). Det luktar som citrondessert och smakar gott också, tycker jag. Jag gillar bara te med olika sorters godissmak, så det är ju logiskt. (Det med typ jordgubbsbakelse-smak är också okej men jag är inte så förtjust i jordgubbssmak.) Nu ska jag ta en kopp till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar