lördag 21 maj 2016

Jonas Lundqvists stil

Okej, en paus från mitt vanliga gnäll. Jag hade faktiskt tänkt skriva om det här för ett tag sen, men det blev aldrig av. Sen tog podcasten En varg söker sin podd upp det i senaste avsnittet (avsnittsnamn: Cecilia Hagens omslag), så jag tänkte att jag måste få ut det här inlägget ändå. Det handlar om artisten Jonas Lundqvist och hans frisyr!
Bild snodd direkt från Google Images
Den begynnande flinten har alltså fått sällskap av långt hår. Till och med en liten hästsvans/knut (syns inte på den här bilden). Och grejen är att jag (liksom Liv Strömquist) blir så oförklarligt... glad av det här? Märkligt, eftersom jag normalt sett är totalt ointresserad av allt vad mode och stil för killar heter. Men Jonas klär bara så himla bra i det här håret, på nåt sätt? (Klädstilen är också jättefin!)
Hursomhelst känns det som den bästa utvecklingen när det gäller killfrisyrer på ett bra tag. Hoppas det blir ett nytt mode för alla ynglingar som börjar bli lite tunnhåriga därute. Man behöver ju inte löpa hela linan ut och spara ut det så att man kan ha hästsvans, bara ett par millimeters utväxt skulle fortfarande vara ett fint alternativ till den helrakade standardvarianten som så många kör på. Men gärna lite längre, speciellt om man har lite lockar eller självfall. Jag vet inte, det vore kul att se lite mer variation överlag, bara. (Inte för att nån behöver rätta sig efter vad jag tycker eller så, men jag hade verkligen tyckt att det var roligt.) Släpp håret loss, det är vår!
Videon till låten Vissa nätter. Som om Roy Andersson regisserat Born in the USA, som nån sa i kommentarerna.
Tycker ju att Jonas har en del bra låtar också, så klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar