onsdag 25 maj 2016

Syrenernas tid

Jag blir alltid lite märkligt påverkad av den här tiden på året. Det ligger nåt lite magiskt i luften. Hopp, vemod och så vidare. Ja, jag är väl inte den enda. Och själva syrenerna blir jag tokig på, jag har nåt sorts tvångsmässigt förhållande till dem där jag måste hinna... vara ständigt medveten om att det är den här tiden, eftersom den är så kort? "Nu blommar syrenerna nu blommar syrenerna nu blommar syrenerna." Och helst hinna lukta på allihopa. Vilket inte riktigt går ihop med normalt socialt accepterat beteende.
Har snott bilden från Fifty Scents-bloggen, vet inte varifrån den kommer från början
Annars är det väl ganska jämna plågor. Var i skolan igår och i förrgår men idag kom jag inte iväg. I måndags lyckades jag ta mig upp någotsånär tidigt efter ganska kort nattsömn och sen – halleluja! – lyckades jag på nåt sätt somna ganska tidigt på kvällen och vaknade av mig själv tidigt på tisdagen. Men tyvärr lyckades jag inte somna tidigt igårkväll, trots att jag gjorde så gott jag kunde. Jag drack grönt te i stället för svart på kvällen när jag kom hem och sen la jag mig vid halvelvatiden. Efter en stund lyssnade jag på en avslappningsvideo också. Men det tog ändå några timmar att somna och jag kom inte upp förrän vid tolvtiden idag.
Tänkte först att jag ändå skulle försöka ta mig iväg till skolan, men jag kände mig ofräsch efter den klibbiga varma dagen igår så jag sprang ner och tog mig igenom min omständliga duschrutin betydligt snabbare än jag brukar. Efter-dusch-rutinen (exfoliering, insmörjning, fixa benan i håret etc.) avverkade jag också relativt snabbt, men sen skulle jag försöka hitta några vettiga kläder och allt låg i tvätten och då gick luften liksom ur mig. Det kändes liksom inte värt det att komma dit halv tre på eftermiddagen. Så jag tittade på några Youtube-klipp och gick och handlade i stället, efter att ha hittat nåt att ha på mig. Nu sitter jag här med min tekanna.
Ska försöka få nåt vettigt gjort nu så inte dagen helt går till spillo. Jag rapporterar tillbaka sen om hur det går. Uppdatering: Dåligt :/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar