lördag 7 maj 2016

snälla youtube

Sluta visa mig reklam för graviditetstest och blöjor och skit, jag blir galen. Den där vidrigt sockersöta reklamen där de klippt ihop bebisjoller så att det låter som Blinka lilla stjärna där, asså jag vill typ slita ut hjärnan ur skallen när jag ser den. Den känns som en personlig förolämpning. Ja, jag förstår att produkten är relevant för många med samma kön, ålder och intressen som jag, men ni måste väl förstå hur jävla grov den reklamen är? (Tänk på alla som har problem med att bli gravida, för guds skull. Förresten, det finns väl fler som har intresse av att använda gravtest än de som vill eller planerar att få barn? Och måste all reklam som riktas mot kvinnor vara så äckligt insmickrande och infantil?) Jag är ju visserligen väldigt fientligt inställd till nästan allt vad reklam heter, men nu är det så att hela internet typ finansieras av eländet på nåt helnipprigt sätt som jag aldrig kommer förstå, och jag tänker väl inte neka folk reklaminkomster som de delvis lever på, så jag tittar lydigt på snuttarna. Men snälla. De där Clearblue-filmerna gör mig mordlysten.
P.S. De där Mango-reklamerna är det inte heller lönt att ni visar för mig. Jag kan knappt få in lillfingret genom ärmen på största storleken i deras kläder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar