onsdag 9 mars 2016

Apropå shopping

Här är mina senaste inköp!!!
Knälång kjol i viskos från Cellbes. Den här fick jag hem för några veckor sen. Det är förvånansvärt svårt att hitta en vettig kjol -- resårmidja och/eller dragsko är alltid ett måste, syntetmaterial går bort och den ska helst vara knälång och ha lite vidd. Storleken är förstås också viktig, det är oftast plusstorlekar som gäller för mig även på vida plagg med resårmidja (gillar inte när resåren sitter åt för hårt). Långa kjolar är av nån anledning lättare att hitta, men dem vill jag bara ha på sommaren när jag inte har strumpbyxor på mig. Den här är helt perfekt och priset var överkomligt (ca 240 kr tror jag). Att den är lite längre baktill är en bonus eftersom kjolar alltid hänger ner mera framtill på mig. Jag skulle gärna köpa den i nån annan färg, men utöver den här söta småblommiga så fanns den bara i paisleymönstrat (gillar inte) och en gråaktig khakifärg som jag inte brukar klä mig i. Men kanske slår till på khakivarianten om den kommer på rea eller så.
Kjol med jeanslook i lyocell från Ellos. Jag hade ett erbjudande på 30% + fri frakt så totalkostnaden för denna landade på ca 210 kr. Jag har inte fått hem den än, ska bli väldigt spännande. Jag tycker det är så fint med sån där knappslå som går hela vägen ner framtill, av nån anledning. Fickor på kjolar gillar jag också väldigt mycket. Tror den här kommer att bli vadlång på mig ungefär, vilket är lite längre än jag brukar ha vintertid (föredrar knälångt, som sagt) men det funkar nog ändå och snart är det ju sommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar