måndag 21 mars 2016

Lista

Via Whinar
TRE GUILTY PLEASURES
Gud jag skäms över nästan allting, det blir så svårt att hitta på nåt speciellt sådär. Men:
1. Att spionera på diverse personer jag inte känner på sociala medier.
2. Att fantisera om att andra ska tycka olika fördelaktiga saker om mig (alltså typ att jag fantiserar om att nån kille säger "wow den där Ebba är så sexig", eller nåt. Looooooooooooooooooooooooooooool).
3. Överlag att fantisera om interaktioner med andra och prata för mig själv, jag gör det nästan konstant. Jag antar att det är för att jag försöker träna mig inför faktiska möten med människor men det känns som en lite udda grej antar jag.
NÄR GRÄT DU SENAST OCH VARFÖR?
Kommer inte ihåg. Säkert nåt löjligt.
NÄR KAN DU VERKLIGEN, VERKLIGEN VARA DIG SJÄLV?
Alltså, jag vet inte om jag har nåt "själv", som i att jag egentligen har nån social personlighet? Träffar folk så sällan, har ingen rutin på det. Med min familj, antar jag.
TRE SAKER DU AVSKYR
1. När hörlurssladden fastnar nånstans och åker ur när jag lyssnar på musik.
2. Att ha bråttom.
3. Tvärsäkra personer med högeråsikter som tjötar om hur viktigt det är att inte vara ett offer (min blogg-url är något av en kommentar på detta).
HUR VAR DU I SKOLAN?
Det ändrades över tid. När jag var liten hatade jag skolan och jag var överlag väldigt ojämn. Sen i gymnasiet började jag hänga upp mig på mina betyg som ett sätt att få bekräftelse så jag ansträngde mig nog lite mer.
VAD BLIR DU STRESSAD AV?
Att ha minsta lilla yttepyttelilla krav på mig, tydligen :/
TRE SAKER DU ÄLSKAR:
1. Min familj
2. Det här
3. Nagellack, antar jag
HUR TROR DU ATT ANDRA UPPFATTAR DIG?
Är nog inte så många som har en anledning att ha en uppfattning om mig (träffar inte så mycket folk), men tror att de kanske uppfattar mig som en lite ångestriden person som av nån anledning inte riktigt klarar av livet och har en massa konstiga problem under ytan. Vilket ju är sant, på ett ungefär. Eller så tycker de bara att jag är allmänt lat och slapp. Vilket väl också är sant.
HUR UPPFATTAR DU DIG SJÄLV?
Beror nog mest på dagsform, egentligen.
EN SITUATION SOM DU TYCKER ÄR JOBBIG / PINSAM.
Jag tycker att det mesta är pinsamt och är väldigt plågad av skam och sekundärskam (måste stänga av hela tiden när jag tittar på de flesta tv-program, jag tänker bara "åh nej nu kommer hen göra bort sig" hela tiden). Antar att att ha uppmärksamhet riktad mot mig över huvud taget känns jobbigt. 
TRE OTIPPADE SAKER OM DIG.
Tja, det är svårt att hitta nån utgångspunkt för den frågan eftersom jag inte tror att så många har nån tydlig bild av mig över huvud taget. Så jag passar.
NÄR KÄNNER DU DIG SOM VACKRAST?
En sommarkväll när man har lite solbränna och är nyduschad och har svala kläder på sig. 
VAD SKRATTADE DU SENAST ÅT?
Vet ej. 
NÅGOT DU FUNDERAT MYCKET ÖVER
Hur fan jag ska bära mig åt för att bli en produktiv, fungerande samhällsmedborgare.
TRE SAKER DU ÄR RÄDD FÖR.
1. Att vara en besvikelse
2. Getingar och de flesta småkryp
3. Framtiden i allmänhet, känns som att apokalypsen rycker fram på alla möjliga olika fronter just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar