söndag 30 oktober 2016

Saker beauty-gurus säger som jag stör mig lite på, typ

"Det här är perfekt om du fått för lite sömn!" och liknande. Alltså, jag förstår verkligen att man vill se piggare ut, det är väl en vanlig sak man vill åstadkomma med smink. Det är bara att jag ibland får känslan av att det är viktigare att se pigg ut än att vara pigg, eller att problemet att man bara sovit två timmar är löst så fort man tagit mascara och concealer på sig. Tycker det är pissjobbigt att ha sömnbrist, kan inte koncentrera mig på nånting då. Att "se pigg ut" är ca prio 436 i det läget. Och ja folk har olika prioriteringar och det är klart att en skönhetsguru i första hand är koncentrerad på utseendebiten men nu pratar vi om mina personliga hangups här (som vanligt).
"Nu måste jag lägga lite contouring här eftersom jag ätit lite för många kanelbullar på sistone/gått upp tre kilo över julen/whatever, hihi." Alltså du kan inte ha gått upp så mycket att det syns i ansiktet om det bara är en fråga om ett par kilo? Plus att det där deprimerande slentrian-"gud vad tjock jag är"-snacket (det där med att alltid få in en diss mot sin egen kropp sådär lite i förbifarten, menar jag) känns så gammalt, som nåt ens jojobantande faster höll på med 1993 typ. Kan vi inte bara lägga ner det en gång för alla?
"Jag noppade mina ögonbryn för mycket som ung så nu är de borta, buhu." Är du säker på att du inte bara hade ganska tunna ögonbryn från början? De allra flesta hårstrån växer väl ändå tillbaka, om man inte lyckas skada hårsäcken på nåt sätt när man rycker. Jag menar, jag har noppat området mellan mina ögonbryn varje dag i tjugo år och jag önskar verkligen att det håret kunde försvinna, men jag måste fortfarande ta bort 10-15 stycken varje gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar