lördag 2 april 2016

april

Så har det gått ännu en vecka. Kom tillbaka efter påskfirandet i måndags och i tisdags började jag till slut med metylfenidattabletterna. Vet inte vad jag ska tro hittills, dosen är visserligen väldigt låg men jag vet inte om de haft nån egentlig effekt. På tisdagen och onsdagen kände jag mig ganska hetsig och var på det där vill-starta-projekt-humöret, sen blev jag bara tröttare och tröttare för att nästan känna mig apatisk i går kväll. På tisdagen var jag i skolan och fick ett par grejer gjorda, i alla fall. På onsdagen vaknade jag sent och kom inte iväg, men började i stället städa (?!) och blekte min kjol med Remol för andra gången. (Tanken är att jag ska bli av med det fula brunblommiga mönstret, men det verkar inte gå tyvärr. Skriver om det i min andra blogg senare.) Kom iväg igen till skolan på torsdagen och igår fredag var jag hemma och tvättade.
Idag har jag: vaknat sent, ätit frukost, slöat framför datorn, dansat lite framför spegeln, diskat, tagit en kopp te och två smörgåsar eftersom jag var vrålhungrig. Min mathållning har varit kass den här veckan. Klockan är redan sju, jag måste duscha och komma iväg och handla snart. Suck.
Tankarna på alla kul projekt man kan starta, och hur synd det är att allting bara är en oändlig icke-produktiv prokrastineringsloop i stället, finns fortfarande där men jag orkar inte ta tag i nåt just nu. Får hoppas att energin från i tisdags och onsdags kommer tillbaka snart igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar